الرئيسيةالأعضاءالتسجيلبوابة احلى شلهدخول

شاطر | 
 

 ما معنى الحب؟

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
MaTriXo
رومنسي منسي
رومنسي منسي
avatar

الثور عدد المساهمات : 452
تاريخ الميلاد : 27/04/1995
تاريخ التسجيل : 22/07/2009
العمر : 23
الموقع : alshellah.dahek.net
المزاج : حلو

مُساهمةموضوع: ما معنى الحب؟   الإثنين أبريل 26, 2010 8:52 pm

ما معنى الحب؟

إن الإنسان قبـل الحب (( شيء))




*****

وعنـد الحب(( كل شيء))







*****
وبعـد الحب (( لا شيء))





*****

الحب : فرصة ليصبح الإنسان أفضل وأجمـل وأرقـى







*****
الحب : ليس عاطفــة ووجدانــاً فقط إنما هو طاقة ـ وإنتــاج





*****





*****
الحب : مثل أي لعبة يمارسها اثنـان … في نهايتهما : أحدهما يربح … والآخر يخسر





*****
الحب : تجربة وجودية عميقة تنتزع الإنسان من وحدته القاسية الباردة لكي تقدم له حرارة الحياة المشتركة الدافئة








*****
الحب : فضيلة الفضائل ،،، به نعلو بأنفسنا عن العبث والتهريج والابتذال العاطفي ،،، ونحمي عقولنا من الضياع والتبعثر الفكري





*****
الحب : تجربة إنسانية معقدة ،،، وهو أخطر وأهم حدث يمر في حياة الإنسان لأنه يمس صميم شخصيته وجوهره ووجوده ،،، فيجعله يشعر وكأنه وُلد من جديد





*****
الحب : هو الذي ينقل الإنسان إلى تلك الواحات الضائعة ،، واحات الطهارة والنظارة والشعر والموسيقى
لكي
يستمتع بعذوبة تلك الذكريات الجميلة التائهة في بيداء الروتين اليومي
الفضيع وكأنما هي جنات من الجمال والبراءة والصفاء في وسط صحراء الكذب
والتصنع والكبرياء





*****



الحب : كالبحر حين تكون على شاطئه يقذفك بأمواجه بكرم فائق يستدرجك بلونه وصفائه وروعته
ولكن حين تلقي بنفسك بين أحضانه لتبحث عن درره يغدر بك ويقذفك في أعماقه ، ثم يقذف بك وأنت فاقد لإحساسك







***** [/b][/size]

(¯`·._) (توقيع احلى شلة ) (¯`·._)

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://alshellah.dahek.net
سهر الليالى
عضو ذهبى
عضو ذهبى
avatar

الميزان عدد المساهمات : 71
تاريخ الميلاد : 16/10/1996
تاريخ التسجيل : 24/04/2010
العمر : 22
المزاج : سعيد

مُساهمةموضوع: رد: ما معنى الحب؟   الإثنين أبريل 26, 2010 11:42 pm

موضوعك حلو اوى يا حودة وعلى فكرة ممكن يكون هو ده الحب

بس احب اضيف لكلامك ان بردو سعات الحب بيبقى ظالم و بيجرح
و مش دايما بيبقى صادق
ماهو مفيش حاجة تاكدلك ان الى بيقول انه بيحبك ده بيحبك بجد
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
MaTriXo
رومنسي منسي
رومنسي منسي
avatar

الثور عدد المساهمات : 452
تاريخ الميلاد : 27/04/1995
تاريخ التسجيل : 22/07/2009
العمر : 23
الموقع : alshellah.dahek.net
المزاج : حلو

مُساهمةموضوع: رد: ما معنى الحب؟   الثلاثاء أبريل 27, 2010 1:19 am

البيحب عمر ميغدر ولا يجرح ولا يظلم
وعمر ميكذب ولو كذب لازم يكون فى تسامح
بين الحبيب والحبيبه
انا حبيت اوضحلك بس


(¯`·._) (توقيع احلى شلة ) (¯`·._)

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://alshellah.dahek.net
سهر الليالى
عضو ذهبى
عضو ذهبى
avatar

الميزان عدد المساهمات : 71
تاريخ الميلاد : 16/10/1996
تاريخ التسجيل : 24/04/2010
العمر : 22
المزاج : سعيد

مُساهمةموضوع: رد: ما معنى الحب؟   الثلاثاء أبريل 27, 2010 4:56 am

طيب وافرد ان جت واحدة و قالت انها بتحبك وخليتك تحبها

وفلحظة عرفت انها كانت بتكذب عليك او بتتسلى
مش حتبقى صدمة ليك و ممكن تتعب كمان
واهى استغلتك باسم الحب
يبقى ايه الموقف ساعتها؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
محمد
عضو فعال
عضو فعال
avatar

عدد المساهمات : 32
تاريخ التسجيل : 28/08/2009

مُساهمةموضوع: رد: ما معنى الحب؟   الثلاثاء أبريل 27, 2010 5:03 am

انتحر
بس انا مش بسيب قلبى لاي حد يتحكم فيه
ولو غلط مره وهى ضحكت عليا
انا
ممكن


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
محمد
عضو فعال
عضو فعال
avatar

عدد المساهمات : 32
تاريخ التسجيل : 28/08/2009

مُساهمةموضوع: رد: ما معنى الحب؟   الثلاثاء أبريل 27, 2010 5:11 am

انتى كده حتخلينى اشك
فى البحبها
لا
انا عرفها كويس
مش ممكن تخنى
ولو خنتنى
عمرها متكون انسانه
بل
.......
لو عيزين تشوفى البنت الخينه فى نظري ادخلو على الرابط ده
وشفها وهى فى يوم الفرح
http://www.3bq.com/vb/imgcache2/619.gif
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
MaTriXo
رومنسي منسي
رومنسي منسي
avatar

الثور عدد المساهمات : 452
تاريخ الميلاد : 27/04/1995
تاريخ التسجيل : 22/07/2009
العمر : 23
الموقع : alshellah.dahek.net
المزاج : حلو

مُساهمةموضوع: رد: ما معنى الحب؟   الثلاثاء أبريل 27, 2010 5:17 am

انا مش عارف حعمل فيها ايه
بس حقول
......
بلاش علشان دى بنت
الحيحصلى انى حتعب
ومش ححب تانى
ولا حكلم بنات تانى
الى امى واختى
وممكن اموت نفسه
بس حموت وانا بحبهاااااااااااااا

(¯`·._) (توقيع احلى شلة ) (¯`·._)

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://alshellah.dahek.net
حوده
عضو فضي
عضو فضي
avatar

السمك عدد المساهمات : 47
تاريخ الميلاد : 29/02/1992
تاريخ التسجيل : 27/04/2010
العمر : 26
المزاج : عادى

مُساهمةموضوع: رد: ما معنى الحب؟   الثلاثاء أبريل 27, 2010 9:38 pm

وهل تعتقد ان هذا الحب
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
MaTriXo
رومنسي منسي
رومنسي منسي
avatar

الثور عدد المساهمات : 452
تاريخ الميلاد : 27/04/1995
تاريخ التسجيل : 22/07/2009
العمر : 23
الموقع : alshellah.dahek.net
المزاج : حلو

مُساهمةموضوع: رد: ما معنى الحب؟   الثلاثاء أبريل 27, 2010 9:50 pm

انا عن نفسى لو كتبولى
كباب فى مساحة البحر
مش حيكون عبر برده عن الحب
صح ولا ايه

(¯`·._) (توقيع احلى شلة ) (¯`·._)

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://alshellah.dahek.net
حوده
عضو فضي
عضو فضي
avatar

السمك عدد المساهمات : 47
تاريخ الميلاد : 29/02/1992
تاريخ التسجيل : 27/04/2010
العمر : 26
المزاج : عادى

مُساهمةموضوع: رد: ما معنى الحب؟   الثلاثاء أبريل 27, 2010 10:50 pm

عندى استعدا اعرف الحب فين واروح اجيبه
بس ما اعيش من غير حب لان الحب هو الاساس
ولا حياه بدون حب
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
MaTriXo
رومنسي منسي
رومنسي منسي
avatar

الثور عدد المساهمات : 452
تاريخ الميلاد : 27/04/1995
تاريخ التسجيل : 22/07/2009
العمر : 23
الموقع : alshellah.dahek.net
المزاج : حلو

مُساهمةموضوع: رد: ما معنى الحب؟   الأربعاء أبريل 28, 2010 1:01 am

اخويا الحب مش فى مكان الحب فى القلوب
انتا انشاء الله تحب وتتحب
ويكون ليك حبيبه
تحبها وتحبك
اما لو عايز الحب
اصبر فهو لازم يجيلك بس لو جالك الحب الحقيقى اوعه ترفضه
ومتخدش الانسانه على انها حلو شوف طبعها وتمسكها بيك
يااااااااااااارب تلاقى حبك ياارب

(¯`·._) (توقيع احلى شلة ) (¯`·._)

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://alshellah.dahek.net
حوده
عضو فضي
عضو فضي
avatar

السمك عدد المساهمات : 47
تاريخ الميلاد : 29/02/1992
تاريخ التسجيل : 27/04/2010
العمر : 26
المزاج : عادى

مُساهمةموضوع: رد: ما معنى الحب؟   الأربعاء أبريل 28, 2010 4:19 pm

مترمعدله
الحب يعنى التضحيه مش كلام وخلاص
والحب مش مجرد كلمه تسمعها
ده احساس
وشعور

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
MaTriXo
رومنسي منسي
رومنسي منسي
avatar

الثور عدد المساهمات : 452
تاريخ الميلاد : 27/04/1995
تاريخ التسجيل : 22/07/2009
العمر : 23
الموقع : alshellah.dahek.net
المزاج : حلو

مُساهمةموضوع: رد: ما معنى الحب؟   الأربعاء أبريل 28, 2010 9:10 pm

اخويا خد بالك انتا مستعجل اوى على الحب
صح
انا بقلك نصيحه
متستعجلش عليه
خليه هو اليجيلك
فهمنى


(¯`·._) (توقيع احلى شلة ) (¯`·._)

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://alshellah.dahek.net
حوده
عضو فضي
عضو فضي
avatar

السمك عدد المساهمات : 47
تاريخ الميلاد : 29/02/1992
تاريخ التسجيل : 27/04/2010
العمر : 26
المزاج : عادى

مُساهمةموضوع: رد: ما معنى الحب؟   الخميس أبريل 29, 2010 12:24 am

اخويا الحب مش موجود اصلا علشان نحب
انا كره الحب
علشان الحب

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
MaTriXo
رومنسي منسي
رومنسي منسي
avatar

الثور عدد المساهمات : 452
تاريخ الميلاد : 27/04/1995
تاريخ التسجيل : 22/07/2009
العمر : 23
الموقع : alshellah.dahek.net
المزاج : حلو

مُساهمةموضوع: رد: ما معنى الحب؟   الخميس أبريل 29, 2010 2:25 am

هههههههههه
لا اخويا الحب موجود
والدليل انى بحب
بس انتا ربنا معطرقش ببنت الحال
وياااااااااااااااااارب تلقيها


(¯`·._) (توقيع احلى شلة ) (¯`·._)

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://alshellah.dahek.net
سهر الليالى
عضو ذهبى
عضو ذهبى
avatar

الميزان عدد المساهمات : 71
تاريخ الميلاد : 16/10/1996
تاريخ التسجيل : 24/04/2010
العمر : 22
المزاج : سعيد

مُساهمةموضوع: رد: ما معنى الحب؟   السبت مايو 08, 2010 2:21 am

لا انا راى ان الحب ده مش موجود
وحتى لما بيجى مش بيبقى بجد
و بيبقى اسمه تسالى
ازاى الى انت بتحبه والى كان بيقولك انه بيحبك
وانه ما يقدرش يعيش منغيرك
يكون بيحبك و هو مابيخافش عليك
مابيخافش ايه الى ممكن يحصلك
ومايهموش غير نفسه ده ازاى يكون بيحب
ولا حتى يعرف الحب ده اصلا مايبقاش انسان
وعندك حق يا حودة انا كنت بعرضك بس طلع عندك حق فكل كلامك
مفيش حاجة اسمها حب والحب ده بيبقى كلام بيضحكوا بيه علينا الناس الى معندهومش قلب
انصحك انك مادورش على الحب لانه غعلا مش موجود
والمثل بيقول اسال مجرب ولا تسالش طبيب
وانا المجرب وبقولكم اوعوا تحبوا عشان مفيش حاجة اسمها حب
بلاش تحبوا احسن عشان فالاخر حتتجرحوا حتتجرحوا جامداوى
ياريت محدش يدور على الحب

(¯`·._) (توقيع احلى شلة ) (¯`·._)

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
MaTriXo
رومنسي منسي
رومنسي منسي
avatar

الثور عدد المساهمات : 452
تاريخ الميلاد : 27/04/1995
تاريخ التسجيل : 22/07/2009
العمر : 23
الموقع : alshellah.dahek.net
المزاج : حلو

مُساهمةموضوع: رد: ما معنى الحب؟   الأحد مايو 09, 2010 10:07 pm

لا اختى واخويا
الحب موجود بس معدش حد بيحافظ عليه
خلاص
الدنيا بقى ملهاش طعم لحلو ولا وحش

(¯`·._) (توقيع احلى شلة ) (¯`·._)

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://alshellah.dahek.net
mohamed slah
عضو ذهبى
عضو ذهبى
avatar

عدد المساهمات : 105
تاريخ التسجيل : 30/11/2009
الموقع : بلد المليو ن نخلة
المزاج : مية مية

مُساهمةموضوع: رد: ما معنى الحب؟   الإثنين مايو 10, 2010 5:21 pm

يا حودة الحب انك تعرف تعبر هن نفسك من قلبك نحو حبيبك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حوده
عضو فضي
عضو فضي
avatar

السمك عدد المساهمات : 47
تاريخ الميلاد : 29/02/1992
تاريخ التسجيل : 27/04/2010
العمر : 26
المزاج : عادى

مُساهمةموضوع: رد: ما معنى الحب؟   الأربعاء مايو 12, 2010 2:45 pm

انتم متاكدين ان الحب موجود
ولو هو موجود هو فين
بلاش نضحك على نفسا
سلام
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
mohamed slah
عضو ذهبى
عضو ذهبى
avatar

عدد المساهمات : 105
تاريخ التسجيل : 30/11/2009
الموقع : بلد المليو ن نخلة
المزاج : مية مية

مُساهمةموضوع: رد: ما معنى الحب؟   الخميس يونيو 10, 2010 6:18 pm

لا ياحوده احنا مبنتهكش على بعض ده كلام رجالة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حوده
عضو فضي
عضو فضي
avatar

السمك عدد المساهمات : 47
تاريخ الميلاد : 29/02/1992
تاريخ التسجيل : 27/04/2010
العمر : 26
المزاج : عادى

مُساهمةموضوع: رد: ما معنى الحب؟   الأحد يونيو 20, 2010 5:52 am

طيب يا عمنا الحب موجود وربنا يخليكم للحب وربنا يوفقنا جميعا ونلاقى الحب ده
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
MaTriXo
رومنسي منسي
رومنسي منسي
avatar

الثور عدد المساهمات : 452
تاريخ الميلاد : 27/04/1995
تاريخ التسجيل : 22/07/2009
العمر : 23
الموقع : alshellah.dahek.net
المزاج : حلو

مُساهمةموضوع: رد: ما معنى الحب؟   الأحد يونيو 20, 2010 6:28 am

ياااااااااااااااااااااااااارب يعيش بس

(¯`·._) (توقيع احلى شلة ) (¯`·._)

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://alshellah.dahek.net
mohamed slah
عضو ذهبى
عضو ذهبى
avatar

عدد المساهمات : 105
تاريخ التسجيل : 30/11/2009
الموقع : بلد المليو ن نخلة
المزاج : مية مية

مُساهمةموضوع: رد: ما معنى الحب؟   الأربعاء يونيو 30, 2010 7:18 pm

ان شاءالله هتلقيى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
ما معنى الحب؟
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
احلى شله :: إجتماعية :: افتح قلبك-
انتقل الى: